Διασύνδεση ταμειακών – POS από την άνοιξη: Τι θα αλλάξει στις συναλλαγές μας – Πώς θα εντοπίζονται οι φοροφυγάδες - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

email:meliomixa@gmail.com Όλα όσα συμβαίνουν στην Ημαθία Τηλέφωνο¨6908469429

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Post Top Ad

}

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

Διασύνδεση ταμειακών – POS από την άνοιξη: Τι θα αλλάξει στις συναλλαγές μας – Πώς θα εντοπίζονται οι φοροφυγάδες

 POS

«Γκάζια» από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων που «τρέχει» με «τρελές ταχύτητες» για να στήσει μέσα στο επόμενο διάστημα το νέο μηχανισμό διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS: Ήδη προχώρησε στην έκδοση οδηγιών ώστε να προχωρήσουν με γοργό ρυθμό οι σχετικές διαδικασίες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Από την πλευρά τους οι φορολογούμενοι – επαγγελματίες θα πρέπει να αποστέλουν προς την ΑΑΔΕ και το myDATA τα φορολογικά στοιχεία που εκδίδουν σε πραγματικό χρόνο ή έστω με την ελάχιστη χρονική απόκλιση.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Η διαμόρφωση του νέου μηχανισμού διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS στην πράξη και κατά την φάση της υλοποίησής του θα «απαγορέψει» σε κάθε επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία να κάνει χρέωση σε κάποιον πελάτη του μέσω POS αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση απόδειξης από την ταμειακή μηχανή, σύμφωνα με το enikonomia.gr.

Πότε ενεργοποιείται το νέο πλαίσιο διασύνδεσης ταμειακών με POS

Βασική επιδίωξη της ΑΑΔΕ είναι το έργο της διασύνδεσης να έχει υλοποιηθεί την προσεχή άνοιξη.

Έτσι, σε αυτό το πλαίσιο με αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕΓιώργου Πιτσιλή καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές για δύο νέους τύπους Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ) ενώ επικαιροποιούνται οι προδιαγραφές διασύνδεσης μεταξύ ταμειακών και POS.

Με τις νέες προδιαγραφές διασφαλίζεται η ακρίβεια των δεδομένων που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ, βελτιώνεται η κρυπτογράφηση στην επικοινωνία μεταξύ των δύο συσκευών και ο τρόπος χειρισμού των πιθανών βλαβών είτε στον ΦΗΜ είτε στην υποδομή σύνδεσης των δύο συσκευών.

Η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS και τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ, θα αποτελέσει ένα ακόμα όπλο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής καθώς θα δώσει τη δυνατότητα στις ελεγκτικές αρχές να έχουν πλήρη και σε πραγματικό χρόνο εικόνα για το ύψος και το χρόνο έκδοσης των αποδείξεων λιανικής πώλησης καθώς και για τον τρόπο πληρωμής και έτσι να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης τζίρου και μη απόδοσης του ΦΠΑ.

Με το νέο σύστημα τα τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT POS), δεν θα επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές, δηλαδή για πληρωμές με κάρτα, δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής αλλά το ποσό θα βγαίνει από την ταμειακή μηχανή.

Βήμα – βήμα η λειτουργία του νέου συστήματος

Πώς θα λειτουργεί όμως το νέο σύστημα; Ακολουθεί ολόκληρη η διαδικασία βήμα προς βήμα:

  • H συναλλαγή ξεκινά από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις εξελιγμένες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει “πληρωμή με κάρτα” και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.
  • Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στον Φορολογικό Μηχανισμό τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τον σε αναμονή του αποτελέσματος.
  • Το POS συνδέεται στον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε (α) “online έγκριση” ή (β) offline έγκριση ή (γ) απόρριψη offline ή (δ) διακοπή της συναλλαγής.
  • Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στον ΦΗΜ με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (όπως αριθμό συναλλαγής, κωδικό έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από τον ΦΗΜ, εφόσον αυτός το υποστηρίζει.
  • Ο Φορολογικός Μηχανισμός – ΦΗΜ επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιοδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, τότε το EFT/ POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον Φορολογικό Μηχανισμό.

Τι προβλέπει η νέα απόφαση για τους χρόνους μεταβίβασης των δεδομένων

Με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ, πάντως, προβλέπονται βελτιώσεις και χρονικές «ανάσες» σε πάνω από 1,3 εκατ. επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για τη διαβίβαση των δεδομένων των συναλλαγών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Συγκεκριμένα:

  1. Χρόνος διαβίβασης στο myDATA μέσω ERP: Από 1 Απριλίου 2024 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών συναλλαγών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογισμικό, ERP), θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Από τις 5 Ιουλίου 2022 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023, η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογισμικό, ERP), προβλέπεται εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού. Προβλέπονται εξαιρέσεις για επιχειρήσεις με πολύ μεγάλο όγκο συναλλαγών και ειδικές συνθήκες έκδοσης των παραστατικών τους.
  2. Χρόνος διαβίβασης στο myDATA μέσω της Φόρμας Καταχώρισης: Για το έτος 2023, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη φόρμα καταχώρισης, υποχρεούνται να διαβιβάζουν τις συνόψεις των παραστατικών τους εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης. Κατ’ εξαίρεση, οι επιχειρήσεις που το προηγούμενο φορολογικό έτος είχαν ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ μπορούν να διαβιβάζουν τα σχετικά δεδομένα μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρησης της ΑΑΔΕ έως τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδίδονται.
  3. Ταμειακές μηχανές: Μετατίθεται για την 1η Απριλίου 2023 η υποχρέωση διαβίβασης χαρακτηρισμού των εσόδων λιανικής που εκδίδονται από ταμειακές μηχανές διαμέσου του πληροφοριακού συστήματος ΦΗΜ. Μέχρι την 31η Μαρτίου 2023, τα σχετικά δεδομένα εξακολουθούν να διαβιβάζονται μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (λογιστικό ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ e-send.
  4. Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Επεκτείνεται σε έξι μήνες το στάδιο προσαρμογής στην έκδοση παραστατικών αποκλειστικά με ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν αυτόν τον τρόπο έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών. Η δυνατότητα αυτή αφορά τις συναλλαγές χονδρικής με άλλες υπόχρεες επιχειρήσεις όσο και τις συναλλαγές με το Δημόσιο, στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων.
  5. QR code: Παρέχεται η δυνατότητα να υπάρχει QR code στα λογιστικά στοιχεία που εκδίδονται με τη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό ERP).
  6. Αλιείς: Καθίσταται προαιρετική η υπαγωγή των αλιέων που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ στις υποχρεώσεις διαβίβασης δεδομένων στο myDATA, για τα έτη 2021 έως και 2023.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post Bottom Ad

Σελίδες