Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι οβάλ; Κι όμως υπάρχει λόγος - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

email:meliomixa@gmail.com Όλα όσα συμβαίνουν στην Ημαθία Τηλέφωνο¨6908469429

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Post Top Ad

}

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023

Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι οβάλ; Κι όμως υπάρχει λόγος




Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης
 
Οι τρύπες που ...  

 
έχουν στρογγυλεμένες άκρες έχουν πιο δυνατή δομή και δεν σπάνε εύκολα. Επίσης, δεν κάνουν ρωγμές αν ασκηθεί έντονη πίεση επάνω τους.

Όταν λέμε στρογγυλεμένες άκρες, φανταστείτε το εξής για να καταλάβετε: Κάνουμε μία τρύπα στη γωνία ενός γυαλιού, αλλά το γυαλί μας στη γωνία του δεν σχηματίζει γωνία 90 μοιρών, αλλά κάνει καμπύλη… Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης!




Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβη 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του…

Όπως εξηγεί το Real Engineering: «Η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)». Έτσι λοιπόν ο σχεδιασμός των παραθύρων άλλαξε άμεσα, παίρνοντας το γνωστό, οικείο οβάλ σχήμα που έχουν σήμερα.
 
 perierga.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post Bottom Ad

Σελίδες