Πότε πρέπει να αλλάξετε τον ιμάντα χρονισμού - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

email:meliomixa@gmail.com Όλα όσα συμβαίνουν στην Ημαθία Τηλέφωνο¨6908469429

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Post Top Ad

}

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Πότε πρέπει να αλλάξετε τον ιμάντα χρονισμού



Πριν αρχίσουμε να μιλάμε για τους ιμάντες χρονισμού ως μέρος του μηχανισμού χρονισμού πολλών τύπων και μοντέλων κινητήρων εσωτερικής καύσης, αξίζει να διευκρινίσουμε τι...  

 
είναι ο χρονισμός σε ένα όχημα και ποιες λειτουργίες επιτελεί.

Ο μηχανισμός χρονισμού (για τη συντομογραφία του μηχανισμού χρονισμού) είναι ο μηχανισμός που εξασφαλίζει την εισαγωγή και την εξαγωγή της εργαζόμενης ουσίας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Με απλά λόγια, ελέγχει τον χρονισμό των βαλβίδων και είναι υπεύθυνος για την έγκαιρη παροχή (έγχυση) του μίγματος καυσίμου-αέρα στους κυλίνδρους εργασίας και την εξαγωγή των αερίων.

Γιατί χρειάζεται ιμάντας χρονισμού σε ένα μηχανοκίνητο όχημα;


Αυτοί οι οδηγοί, οι οποίοι δεν επισκευάζουν μόνοι τους τα αυτοκίνητα, δεν έχουν ιδέα για τη δομή ενός σύγχρονου αυτοκινήτου γενικά και του μηχανισμού χρονισμού ειδικότερα. Δεν έχουν ιδέα τι είναι ο ιμάντας χρονισμού και ποια είναι η λειτουργία του.



 

Εικόνα του ιμάντα χρονισμού από το topantallaktika.gr


Είναι γνωστοί οι δύο πιο διαδεδομένοι τύποι μετάδοσης κίνησης - η αλυσίδα και ο ιμάντας, με τον ιμάντα να είναι πιο απλός στη συντήρηση και να χρησιμοποιείται συχνότερα για τη μετάδοση ροπής.

Πότε πρέπει να αλλάξετε τον ιμάντα χρονισμού
Όλα τα εξαρτήματα και τα αναλώσιμα προδιαγράφονται από τον κατασκευαστή, μόνο που αυτό δεν ισχύει για όλους τους κατασκευαστές.

  • Κατά μέσο όρο, συνιστάται για την αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού αυτοκινήτων χιλιομέτρων δεν πρέπει να υπερβαίνει το σήμα των 90 - 100 χιλιάδες χιλιόμετρα, ιδίως, αυτό ισχύει, και τα παλιά μεταχειρισμένα, και πολλά νέα αυτοκίνητα.
  • Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ιδίως ιαπωνικής και γερμανικής κατασκευής, η διάρκεια αντικατάστασης μπορεί να μετατοπιστεί μέχρι τα 120 - 150 χιλιάδες χιλιόμετρα.
  • Υπάρχουν επίσης τέτοια μοντέλα αυτοκινήτων, στα οποία ο πόρος του ιμάντα χρονισμού μπορεί να είναι εντός 200 χιλιάδων χιλιομέτρων λειτουργίας, αλλά αυτό, με τη σειρά του, δεν ισχύει για τον εξοπλισμό τάνυσης (κύλινδροι) του ιμάντα κίνησης. 

Στάδια αντικατάστασης
Σημαντικό: Πριν ξεκινήσετε τις εργασίες, προσδιορίστε πού στο αυτοκίνητο βρίσκονται τα σημάδια χρονισμού, οι πληροφορίες αυτές βρίσκονται στο εγχειρίδιο επισκευής. 

  1. Προετοιμασία για την αλλαγή του ιμάντα χρονισμού:
  2. Σταθμεύστε το αυτοκίνητο σε επίπεδη επιφάνεια, με μια σφήνα κάτω από τους τροχούς.
  3. Αφαιρέστε τον μηχανισμό κίνησης του ιμάντα χρονισμού. Συνήθως κρύβεται κάτω από ένα κάλυμμα.
  4. Αφαιρέστε τυχόν εμπόδια.
  5. Προχωρήστε στην αντικατάσταση:
  6. Αφαιρέστε τα προστατευτικά καλύμματα.
  7. Αφαιρέστε την τροχαλία τάνυσης του ιμάντα.
  8. Αφαιρέστε τον ιμάντα.
  9. Ελέγξτε τα σημάδια ευθυγράμμισης. Εάν υπάρχουν δύο εκκεντροφόροι, τα σημάδια πρέπει να ευθυγραμμίζονται και στις δύο τροχαλίες.
  10. Αφαιρέστε το γρανάζι από τον στροφαλοφόρο άξονα.
  11. Τοποθετήστε τον κύλινδρο τροχιάς.
  12. Τοποθετήστε τον νέο ιμάντα χρονισμού στην τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα. Στη συνέχεια, τοποθετήστε τον ιμάντα χρονισμού στην τροχαλία του εκκεντροφόρου άξονα (αν υπάρχουν δύο, τότε και οι δύο). Τυλίξτε το στην τροχαλία της αντλίας και στην τροχαλία του εναλλάκτη.
  13. Τοποθετήστε τον τεντωτήρα. Απλά μην το βιδώσετε τελείως.
  14. Ελέγξτε ότι ο ιμάντας είναι σωστά τοποθετημένος.
  15. Σφίξτε τον ιμάντα. Στη συνέχεια στερεώστε τον κύλινδρο και σφίξτε τον κοχλία στερέωσης.

Το παραπάνω ήταν ένα κλασικό παράδειγμα αντικατάστασης ενός ιμάντα χρονισμού. Ωστόσο, οι εργασίες που απαιτούνται μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τη μάρκα, το μοντέλο και τον κινητήρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post Bottom Ad

Σελίδες