Αποφασίζουν σήμερα οι ειδικοί για τις μάσκες...

 


Με την 1η Ιουνίου, τον δεύτερο, μετά την Πρωτομαγιά, βασικό κόμβο της πορείας εξόδου της χώρας από τα μέτρα του πανδημικού κλοιού, να απέχει μόλις δύο εβδομάδες, το θέμα των χώρων, όπου θα απαιτείται η μάσκα, θα μονοπωλήσει τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας.

Το έναυσμα έχει... δοθεί άλλωστε και από την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νοσημάτων (ECDC) και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) για την άρση του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας τόσο εντός των αεροδρομίων, όσο και κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Η σχετική σύσταση ισχύει από προχθές, Δευτέρα 16 Μαΐου, για τις πτήσεις και τα αεροδρόμια, με τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές να έχουν την ευθύνη για την εξειδίκευση και εφαρμογή της.

Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων θα εξετάσει την άρση της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας κατόπιν εισήγησης που έχει γίνει και από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού, δεδομένης της ανάγκης να υπάρχει μια στοιχειώδη κοινή γραμμή σε αυτό το πεδίο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Για παράδειγμα, η Ισπανία υιοθέτησε από προχθές την άρση του μέτρου.

«Η απόφαση των ευρωπαϊκών οργάνων δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα. Ως προς την εξειδίκευσή της εναπόκειται στο κάθε κράτος-μέλος τι θα ισχύσει. Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν στην Επιτροπή των ειδικών είναι και αυτό το σκέλος, αλλά αντιλαμβάνεσθε ότι είναι σημαντικό τουλάχιστον οι ευρωπαϊκές χώρες να προσπαθήσουμε να έχουμε μια κοινή γραμμή σε αυτό» ανέφερε χθες σε τηλεοπτική του εμφάνιση ο υπουργός Υγείας, κ. Θάνος Πλεύρης.

Και επί της ουσίας, όμως, δηλαδή από πλευράς δημόσιας υγείας οι επιστήμονες είναι θετικοί στο να «ανάψει» το πράσινο φως αναφορικά με την άρση της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας των επιβατών στις προαναφερθείσες πύλες εισόδου και τα αεροσκάφη. Κατά πληροφορίες, το θέμα έχει απασχολήσει ατύπως ήδη τα μέλη της Επιτροπής, που θεωρούν ότι η μάσκα παραμένει σημαντική ως μέσο προστασίας έναντι του κορωνοϊού για τους ευπαθείς και τους ηλικιωμένους. Σε γενικές γραμμές, όμως, εκτιμάται ότι τα συστήματα εξαερισμού στα αεροπλάνα και τα αεροδρόμια αποτελούν καταρχάς εγγύηση για την άρση της υποχρεωτικότητας της μάσκας στους επιβάτες αλλά συστήνεται η χρήση της σε ειδικές ομάδες επιβατών.

Για τις ανάγκες δε της διαμόρφωσης κοινής πορείας με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι πολύ πιθανό η θετική εισήγηση των επιστημόνων της Επιτροπής για το σχετικό πεδίο να αποτυπωθεί άμεσα σε απόφαση των υπουργείων Τουρισμού και Μεταφορών, ακόμη και αύριο.

Οι αποφάσεις για τη χρήση μάσκας σε άλλους κλειστούς χώρους αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουνίου όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός για τη χώρα μας.

Τι θα ισχύσει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τα οποία μετακινούνται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες άτομα η εισήγηση της Επιτροπής ήταν -και είναι- να απαιτείται η χρήση μάσκας και η μη εφαρμογή της να συνεπάγεται πρόστιμο στους επιβάτες, όπως ισχύει και σήμερα.

Η ασπίδα προστασίας που υψώνει η μάσκα έναντι του κορωνοϊού και της λοίμωξης covid-19 σε όσους μετακινούνται με τα ΜΜΕ θεωρείται πολύ σημαντική στο πεδίο της δημόσιας υγείας. Ο όγκος των επιβατών αποτρέπει οποιαδήποτε χαλάρωση στο συγκεκριμένο μέτρο προστασίας. Συνεπώς, η μετακίνηση με λεωφορεία, τρόλεϋ, τραμ, μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός θα συνεχίσει να γίνεται με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας. Αντίθετα, δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη από υγειονομικής πλευράς τι θα ισχύσει με τα πλοία και με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.

Ενδέχεται στα πλοία η χρήση της μάσκας να είναι υποχρεωτική στους κλειστούς χώρους, ενώ στα υπεραστικά λεωφορεία να γίνει σύσταση για τη χρήση της λόγω του περιορισμένου αριθμού επιβατών. Ομοίως στα ιδιωτικά τουριστικά λεωφορεία στα οποία θα υπάρχει συγκεκριμένη λίστα επιβατών κάθε φορά...

protothema.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια