Σχεδόν 3 στους 10 Έλληνες στέλνουν μηνύματα ή διαβάζουν την ώρα που οδηγούν

 



Σύμφωνα με το 12ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του ιδρύματος Vinci Autoroutes που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, η έλλειψη προσοχής κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα ατυχημάτων.

 
Τα… επικίνδυνα συμπεράσματα

Όπως τονίζεται, οι αιτίες για να χαθεί ο έλεγχος του αυτοκινήτου πολλαπλασιάζονται, με τους ερωτηθέντες να απαντούν πως οι τηλεφωνικές συνομιλίες, η αφηρημάδα και το βλέμμα στραμμένο εκτός δρόμου μπορεί να οδηγήσει σε τροχαίο.
  • Το 82% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα (+6 μονάδες, 78% των Ελλήνων), που αντιστοιχεί δηλαδή, με 130 χλμ./ώρα, σε τουλάχιστον 72 μέτρα διανυθείσας απόστασης «στα τυφλά»,
  • Το 53 % των οδηγών αναγνωρίζει ότι κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο στην οδήγηση και ότι το μυαλό τους ταξιδεύει (54% των Ελλήνων),
  • Το 75% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους στο τιμόνι, συμπεριλαμβάνοντας όλες οι χρήσεις και το GPS (83% των Ελλήνων): (Το 66 % για τηλεφωνικές κλήσεις, εκ των οποίων το 42 % συχνά, δηλαδή +5 μονάδες σε 5 χρόνια (το 77% των Ελλήνων εκ των οποίων το 44% συχνά) με σύστημα Bluetooth (60% των Ελλήνων), με ακουστικό (50% των Ελλήνων) ή κρατώντας το στο χέρι (41% των Ελλήνων).
  • Το 25 % για να διαβάσει ή να στείλει SMS (+3, 27%) εκ των οποίων το 44 % κάτω των 35 ετών (40% των Ελλήνων),
  • Το 15 % για να συμμετάσχει σε επαγγελματικές συσκέψεις (19% των Ελλήνων),
  • Το 9 % για να δει μια ταινία ή ένα βίντεο (+2, 9%) εκ των οποίων το 20 % κάτω των 35 ετών (18% των Ελλήνων),
  • Το 12 % (+5 μονάδες σε 5 χρόνια) είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της χρήσης κινητού τηλεφώνου (16% των Ελλήνων).

Υπνηλία: ένας υποτιμημένος κίνδυνος και ορθές πρακτικές που δεν εφαρμόζονται επαρκώς

  • Το 42 % των Ευρωπαίων οδηγών συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί « είναι υποχρεωμένοι » (+7, 46% των Ελλήνων),
  • Το 39 % νιώθουν ότι οδηγούν το ίδιο καλά ή καλύτερα όταν είναι κουρασμένοι (38% των Ελλήνων),
  • Το 42 % δεν σταματάει ποτέ για να κοιμηθεί κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης διαδρομής (-6, 52% των Ελλήνων),
  • Το 14 % (+5 μονάδες σε 5 χρόνια) είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας (16% των Ελλήνων).

Επιθετική συμπεριφορά: ενώ ο καθένας πιστεύει πως είναι υπεύθυνος οδηγός, η επιθετικότητα παραμένει παρούσα στους δρόμους

  • Το 97 % των Ευρωπαίων οδηγών εκτιμούν θετικά την οδήγησή τους (96% των Ελλήνων),
  • Το 52 % αναγνωρίζει ότι μερικές φορές εξυβρίζει τους άλλους οδηγούς (67% των Ελλήνων),
  • Το 22 % παραδέχεται ότι δεν διστάζει να κατέβει από το αυτοκίνητό του για να διαπληκτιστεί με άλλο οδηγό, αριθμός που συνεχώς αυξάνεται (+7 από το 2015, 24% των Ελλήνων),
  • Το 84% των Ευρωπαίων οδηγών έχει φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών (86% των Ελλήνων).

Ασφάλεια του προσωπικού αυτοκινητόδρομων: παραβάσεις κανόνων που μπορούν να αποβούν μοιραίες

  • Το 54 % των Ευρωπαίων οδηγών ξεχνά να επιβραδύνει όταν πλησιάζει σε εργοτάξιο (+3, 50% των Ελλήνων),
  • Το 19% έχει εισέλθει στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης ή έχει ανέβει στο κράσπεδο εξαιτίας μιας στιγμής απροσεξίας ή υπνηλίας (+4, 17% των Ελλήνων).

Από την 1η Ιανουαρίου 2022, τέσσερις Γάλλοι εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους στους γαλλικούς αυτοκινητόδρομους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Κατά μέσο όρο, περισσότερα από 2 οχήματα υπηρεσίας υφίστανται κάθε εβδομάδα προσκρούσεις στο γαλλικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: πιο υπεύθυνη συμπεριφορά;

  • Το 51% των Ευρωπαίων κατόχων ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιούν περισσότερο την πέδηση κινητήρα και φρενάρουν σταδιακά για να επαναφορτίσουν την μπαταρία,
  • Το 47% δείχνει περισσότερη προσοχή στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, κυρίως τους πεζούς και τους ποδηλάτες,
  • Το 35% κάνει περισσότερα διαλείμματα – όσο χρειάζεται για να επαναφορτίσει την μπαταρία.
  • Το 48% υιοθετεί έναν τρόπο οδήγησης πιο οικονομικό και ομαλό

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια