Κυδώνι: Το φρούτο με τα εξαιρετικά οφέλη για την υγεία μας

 

 

Έχει πολύ λίγες θερμίδες

Στενός συγγενής με το μήλο και το αχλάδι, με λαμπερό χρυσοκίτρινο χρώμα, ελαφριά υπόξινη γεύση και υπέροχο άρωμα, το κυδώνι έχει πολλούς λόγους τους φθινοπωρινούς μήνες-που είναι στα καλύτερά του- να έχει εξέχουσα θέση στο τραπέζι μας.

 
Η «κυδωνάτη» υπογραφή σε θεσπέσια γλυκά και μαρμελάδες, καθώς και συνταγές με κρέας ή πουλερικά το κάνει να στέκεται επάξια στα κυριακάτικα ή γιορτινά τραπεζώματα.

Διατροφικός θησαυρός

Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα φρούτο πραγματικό σύμμαχο για την υγεία, αφού η υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C τονώνει σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες που το καθιστούν ευεργετικό και για το πεπτικό μας σύστημα. Χαλκός, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρος, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και αντιοξειδωτικά εμπλουτίζουν ακόμα περισσότερο την πλούσια διατροφική του αξία. Περιέχει ακόμη στοιχεία, όπως ριβοφλαβίνη και θειαμίνη, τα οποία ενισχύουν σημαντικά την εγκεφαλική λειτουργία. Αξίζει ακόμα να επισημάνουμε ότι το κυδώνι προσφέρει ελάχιστες θερμίδες (περίπου 55-60 θερμίδες /100 γραμμάρια), έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και περιέχει σημαντικές ποσότητες από τανίνες και κατεχίνες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης. Οι σπόροι του έχουν επίσης αντιφλεγμονώδεις, αποχρεμπτικές και μαλακτικές ιδιότητες όταν καταναλωθούν ως αφέψημα.

Και λίγα χρήσιμα tips

-Προτιμήστε τα μεγάλα, σκληρά, γερά, κίτρινα κυδώνια, χωρίς λεκέδες ή στάμπες, χωρίς χτυπήματα και μαλακά σημεία.
-Το κυδώνι όσο μαγειρεύεται γλυκαίνει, οπότε όσο τα βράζετε ή τα ψήνετε μην προσθέσετε πολλή ζάχαρη από την αρχή. Δοκιμάζετε κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος και προσθέτετε ζάχαρη ανάλογα.
-Το κυδώνι τρώγεται ψημένο, γίνεται γλυκό του κουταλιού, μαρμελάδα και κυδωνόπαστα, κομπόστα και λικέρ, ενώ ταιριάζει εξαιρετικά με ψητό κρέας, χοιρινό, μοσχάρι ή κοτόπουλο.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια