Βάλτε ρόδι στη διατροφή σας - Ο κόκκινος χρυσός για την υγεία σας



 
Οι βιταμίνες και η διατροφική αξία του

  To ρόδι έχει ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες, ενώ μελέτες αποδεικνύουν ένα ευρύ... 
 
 
φάσμα ισχυρών αντιοξειδωτικών και αντικαρκινικών ιδιοτήτων.

Τα ρόδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά”, δήλωσαν η Penny Kris-Etherton, και η Evan Pugh , καθηγήτριες των Διατροφικών Επιστημών στο Penn State University στο University Park ,της Πενσυλβάνια.

Το κόκκινο χρώμα του φρούτου προέρχεται από φυτικές χρωστικές που ονομάζονται πολυφαινόλες που βρίσκονται σε πολλά φυτικά τρόφιμα που λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά στο σώμα και βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και της γήρανσης.

Το μισό φλιτζάνι περιέχει 72 θερμίδες, 16 γραμμάρια υδατανθράκων και τρία γραμμάρια φυτικών ινών. Τα ρόδια έχουν επίσης πολύ φυλλικό οξύ, κάλιο και βιταμίνη Κ.

Υπερτροφή

Συνώνυμο της καλοτυχίας, της γονιμότητας, της ομορφιάς και της ευτυχίας, το ρόδι βρίσκεται πάρα πολλά χρόνια στη λίστα με τα πιο σημαντικά φρούτα που επιλέγουμε κυρίως για τα οφέλη του στην υγεία μας. Για τις βιταμίνες του αλλά και για όλες τις ευεργετικές του ιδιότητες, το ρόδι θεωρείται μάλιστα και υπερτροφή.

Τα ρόδια πιστεύεται ότι ενισχύουν την υγεία της καρδιάς, αν και σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας, μέχρι στιγμής η έρευνα για το μούρο είναι ακόμα περιορισμένη.Η Kris-Etherton είπε ότι το αντιοξειδωτικό περιεχόμενο στα ρόδια θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και ως αποτέλεσμα, να προωθήσει υγιείς αρτηρίες.

Επίσης, τα ρόδια θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την ταχύτητα με την οποία το συκώτι διασπά ορισμένους τύπους φαρμάκων. Αυτό περιλαμβάνει φάρμακα για τη μείωση της χοληστερόλης όπως οι στατίνες.

Μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το αραιωτικό του αίματος βαρφαρίνη, μειώνοντας την επίδραση αραίωσης του αίματος και αυξάνοντας την πιθανότητα πήξης.

Οι ευεργετικές ιδιότητες του

Συνολικά το ρόδι έχει πολυάριθμες ιδιότητες, που λίγοι τις γνωρίζουν, μιας και μας βοηθά να αντιμετωπίσουμε πολλά προβλήματα στην υγεία μας.

Συγκεκριμένα, βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βελτιώνει τη μνήμη. “Μάχεται” την παχυσαρκία, έχει αντιγηραντικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ο χυμός του έχει αντικαρκινική δράση καταπολεμώντας τα καρκινικά κύτταρα. Συμβάλλει κυρίως στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού, του δέρματος και του προστάτη.

Οι βιταμίνες και η διατροφική αξία του ροδιού

Το ρόδι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C και Ε, σε πληθώρα μεταλλικών στοιχείων (κάλιο, ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, σελήνιο), σε υδατάνθρακες και σε φυτικές ίνες. Ένα μόνο ρόδι μπορεί να καλύψει το 40% της ποσότητας σε βιταμίνη C και το 25% της ποσότητας σε φυλλικό οξύ που έχει καθημερινά ανάγκη ένας ενήλικος.

Περιέχει επίσης υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, ενώ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες. Από τους σπόρους τους εξάγεται έλαιο που διαθέτει αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Ο χυμός του ροδιού, η περίφημη γρεναδίνη, είναι πλούσιος σε πολύτιμες αντιοξειδωτικές ουσίες, που συμβάλλουν στην προστασία του οργανισμού από πολλές ασθένειες, Η αντιοξειδωτική του ιδιότητα φαίνεται να προκύπτει 3 φορές ισχυρότερη σε σχέση με το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια