Πτώση έως 70% καταγράφεται στα συνεργεία αυτοκινήτων, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να περάσει η μέρα χωρίς πελάτη
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
Τρακαρισμένα και ασυντήρητα, ακόμη και σε βασικούς τομείς που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως είναι τα φρένα και τα ελαστικά, κυκλοφορούν τα περισσότερα οχήματα στους
ελληνικούς δρόμους. Η πτώση στον κλάδο των αυτοκινήτων, λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν έχει επιπτώσεις μόνο στις πωλήσεις νέων και μεταχειρισμένων ΙΧ που μειώθηκαν κατά 66,6% πανελλαδικά και πάνω από 80% στη Θεσσαλονίκη, αλλά ακόμη και στα συνεργεία όπου η πτώση ξεπερνά το 70%.
«Ο,τι έχει σχέση με το αυτοκίνητο παρουσιάζει πτώση της τάξης του 60% - 70%. Τα συνεργεία δεν έχουν καθόλου δουλειά και μόνο την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη μπήκαν δύο λουκέτα. Ολοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθυστερούν να έρθουν για σέρβις και ελάχιστοι κάνουν ολοκληρωμένη συντήρηση. Μπορεί να μην αλλάξει κάποιος ακόμη και τακάκια, ελαστικά ή ακρόμπαρο, που δημιουργούν θέμα ασφάλειας. Αναγκαζόμαστε να γράψουμε στο φύλλο του τεχνικού ελέγχου ότι ο οδηγός το παίρνει από το συνεργείο με δική του ευθύνη. Τα λαμαρινάδικα δεν έχουν καθόλου δουλειά και σχεδόν όλα τα οχήματα έχουν πλέον τρακαρίσματα που δεν τα φτιάχνουν αν δεν καλύπτονται οι ζημίες από την ασφάλεια. Εκτός από την κρίση στον κλάδο μας, δημιουργείται και θέμα ασφάλειας στους δρόμους. Την ίδια ώρα ξεφυτρώνουν παράνομα συνεργεία σε χωράφια και αποθήκες, που χρησιμοποιούν κακής ποιότητας ανταλλακτικά και λειτουργούν απογευματινές ώρες, όμως παρά τις καταγγελίες δεν κλείνουν, αφού δε γίνεται έλεγχος από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών», τόνισε ο Αναστάσιος Λυκάρτζης, πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Αυτοκινήτων Νομού Θεσσαλονίκης.
Μόνο λάδια...
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Σωτήρη Μαγόπουλο, ο κλάδος των συνεργείων, φανοποιείων, ηλεκτρολόγων, με περίπου 1.500 - 2.000 επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη και πάνω από 10.000 εργαζομένους, έχει καταρρεύσει.
«Η πτώση στα συνεργεία ξεπερνά το 60%. Πολλοί αλλάζουν μόνο λάδια και δεν κάνουν σέρβις όπως θα έπρεπε. Τους συμβουλεύουμε να αλλάξουν τακάκια ή ελαστικά και το αναβάλλουν όσο μπορούν για να κάνουν οικονομία. Οπου περπατώ στους δρόμους βλέπω τρακαρισμένα αυτοκίνητα που δεν τα επισκευάζουν, με αποτέλεσμα πολλά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι επικίνδυνα για τους επιβάτες τους και τους άλλους οδηγούς», σημείωσε ο κ. Μαγόπουλος.
Η κρίση έχει πλήξει όχι μόνο τις αντιπροσωπείες και την αγορά των καινούργιων οχημάτων, αλλά και τα μεταχειρισμένα και τα ανταλλακτικά.
«Λογικά, επειδή δεν πωλούνται καινούργια οχήματα, θα έπρεπε να έχουμε αύξηση στα ανταλλακτικά και τα συνεργεία, όμως δε συμβαίνει αυτό. Παράλληλα, οι μάντρες αυτοκινήτων κλείνουν η μία μετά την άλλη και τα τελευταία 2,5 χρόνια το 20% των καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών έχουν κλείσει», επισήμανε ο Ιωάννης Ιωαννίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων και Ανταλλακτικών Θεσσαλονίκης.
Βουτιά οι πωλήσεις
Δραματική μείωση των πωλήσεων νέων οχημάτων, που ξεπερνά ακόμη και το 80%, καταγράφεται στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), φέτος το Σεπτέμβριο η αγορά αυτοκίνητου περιορίστηκε στις 5.944 ταξινομήσεις, καταγράφοντας κάμψη των πωλήσεων ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004 - 2009 κατά 66,6%, ενώ σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2009 η μείωση περιορίζεται στο 49,9% επειδή η αγορά είχε «παγώσει» εν αναμονή της εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης που διήρκεσε μόλις 1,5 μήνα.
Εντούτοις, στη Θεσσαλονίκη η πτώση είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς φέτος το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 501 νέα οχήματα, έναντι 1.811 το Σεπτέμβριο του 2009 (πτώση 72,3%) και 2.692 το Σεπτέμβριο του 2008 (πτώση 81,3%).
Αντίστοιχα στην υπόλοιπη Μακεδονία φέτος το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν μόλις 461 νέα οχήματα έναντι 947 πέρσι (πτώση 51,3%) και 1.582 το Σεπτέμβριο του 2008 (-70%).
Ο ΣΕΑΑ τονίζει ότι η δραματική κάμψη των πωλήσεων (65% έως 70%) «οφείλεται όχι μόνο στην οικονομική κρίση, αλλά και στην εκτεταμένη φορολόγηση που υπέστη πρόσφατα η αγορά του αυτοκινήτου», με επακόλουθη σημαντική υστέρηση των κρατικών εσόδων που εκτιμάται για το 2010 στα 350 - 400 εκατ. ευρώ.
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=61601