Η φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» που παραλίγο να βυθίσει το τουρκικό πλοίο Kemal Reis - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ-laikoyra.gr ΒΕΡΟΙΑ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΛΑΪΚΟΥΡΑ-ΝΕWS

email:meliomixa@gmail.com Όλα όσα συμβαίνουν στην Ημαθία Τηλέφωνο¨6908469429

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Post Top Ad

}

Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

Η φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» που παραλίγο να βυθίσει το τουρκικό πλοίο Kemal Reis


 
 
 
 
 
     Τα χαρακτηριστικά της Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ

Ένα ακόμη θερμό επεισόδιο με την Τουρκία αποφύγαμε την προηγούμενη εβδομάδα, με βάση τα ντοκούμεντα που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Φαίνεται με...  

 
 
τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο η ζημιά που υπέστη η τουρκική φρεγάτα Kemal Reis, μετά από πρόσκρουση με το ελληνικό πολεμικό πλοίο «Λήμνος». Χάρη στους εύστοχους χειρισμούς του Έλληνα κυβερνήτη αποφύγαμε τα χειρότερα και απεδείχθη, για μια ακόμη φορά, η υπεροχή των ενόπλων δυνάμεων της χώρας μας.

Ποια είναι, όμως, τα χαρακτηριστικά και το ιστορικό της φρεγάτας «Λήμνος» που βγήκε νικήτρια από αυτή τη σύντομη “διένεξη”; Ας δούμε περισσότερες λεπτομέρειες με βάση τα στοιχεία του www.hellenicnavy.gr. 
 
 
 

Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας, μαζί με την Φ/Γ ΕΛΛΗ, μετά από παραγγελία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.

Η σύμβαση για την απόκτηση του πλοίου υπογράφηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1981 και η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε στο Vlissingen την 18 η Σεπτεμβρίου 1982, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ν.Θεμελίδη ΠΝ. Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 5 Νοεμβρίου 1982 και έκτοτε συμμετέχει ενεργά στις αποστολές του ΑΣ. Έχει συμμετάσχει σε εθνικές και συμμαχικές ασκήσεις. Επίσης έχει λάβει επιτυχώς μέρος στις ακόλουθες επιχειρήσεις :

Dessert Shield και Dessert Storm (1990-91).
ΙΦΙΤΟΣ στο πλαίσιο της ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων 2004.
Ocean Shield (2010).
Unified Protector (2011).
Active Endeavour (2011)

Το όνομα ΄΄ΛΗΜΝΟΣ΄΄ δόθηκε σε ανάμνηση της νικηφόρου ναυμαχίας του Ελληνικού Στόλου που διεξήχθη την 5 Ιανουαρίου του 1913, πλησίον των ακτών του ομώνυμου νησιού. Οι νικηφόρες ναυμαχίες (ΕΛΛΗΣ και ΛΗΜΝΟΥ) του Ελληνικού Στόλου υπό τον Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη, κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, ήταν αυτές που εξασφάλισαν την Ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο. Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ είναι το τρίτο διαδοχικά πλοίο του ΠΝ το οποίο φέρνει το όνομα ΄΄ΛΗΜΝΟΣ΄΄. Το πρώτο ήταν το πρώην Αμερικάνικο θωρηκτό MISSISSIPPI το οποίο ναυπηγήθηκε το έτος 1905 και αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση το καλοκαίρι του 1914. Έλαβε μέρος στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του Ά Παγκοσμίου Πολέμου και στις Επιχειρήσεις στη χερσόνησο της Κριμαίας το 1919. Παροπλίστηκε το 1932. Το δεύτερο ήταν αρματαγωγό, το οποίο παραχωρήθηκε το 1943 από την Αμερικάνικη στην Ελληνική Κυβέρνηση για την ενίσχυση του μαχόμενου κατά τον ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο Ελληνικού Ναυτικού. Συμμετείχε στις αποβάσεις του ΑΝΤΖΙΟ (Ιανουάριος 1944) και Νοτίου Γαλλίας (Αύγουστος 1944). Παροπλίστηκε το 1977.

Ο θυρεός της Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε και από το πρώτο πλοίο που έφερε το όνομα. Σ’ αυτόν, απεικονίζονται δύο δελφίνια και επάνω απ’ αυτά, η μουσική λύρα του ποιητή Αρίωνα. Ο Αρίων έζησε τον 7ο π.Χ. αιώνα και η καταγωγή του ήταν από τη Λέσβο. Επιστρέφοντας από τον Τάραντα (Ιταλία), το πλήρωμα του Κορινθιακού πλοίου, στο οποίο επέβαινε, αποφάσισε να τον φονεύσει, για να καρπωθεί τα χρήματά του.

Πριν από την πραγματοποίηση του σχεδίου τους, έπαιξε με τη λύρα του ένα διθύραμβο (τον ”όρθιο νόμο”) και η γλυκύτητα της μελωδίας έθελξε τόσο τα δελφίνια, ώστε περικύκλωσαν το πλοίο, για να τον ακούσουν καλύτερα. Έτσι, όταν τον έριξαν στη θάλασσα, ένα απ΄ αυτά τον διέσωσε, μεταφέροντάς τον σε παρακείμενη ακτή, που εικάζεται ότι άνηκε στη Λήμνο.
Τεχνικά στοιχεία


Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.630 τόν.
Πρόωση: COGOG, 2 Α/Σ RR Olympus (ισχύς 56.800 H P ) – 2 Α/Σ RR Tyne 10 (ισχύς 10800 ΗΡ).
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: 198
Οπλισμός: 2 πυροβόλα 76χιλ. ΟTΟ Melara, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντίμετρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Κ ΑΒ 212ASW

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post Bottom Ad

Σελίδες