8 Μαΐ 2018

Χαμός με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ - Χάνουν την «έκπτωση συνέπειας» λόγω ΕΛΤΑ


Παρέμβαση έκανε ο Συνήγορος του Καταναλωτή στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, λόγω της καθυστερημένης απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των ποσών που εισπράττουν από πελάτες της ΔΕΗ για εξόφληση λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, που έγινε αποδέκτης πολλών σχετικών αναφορών από καταναλωτές το τελευταίο διάστημα, αναφέρει σε επιστολή του προς τα ΕΛΤΑ και τη ΔΕΗ ότι η καθυστέρηση αυτή, η οποία είναι συχνά μεγάλη, έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της «έκπτωσης συνέπειας» 15% που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς και το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης. Οι καταναλωτές, αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους - και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στα ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες τους, ώστε να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους - επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ με έναν από τους επίσημους συνεργάτες της. Όπως σημειώνει η ανεξάρτητη Αρχή, σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κλπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται, αναζητώντας το λόγο για τον οποίο στερούνται της «έκπτωσης συνέπειας» του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ανεξάρτητη αρχή ζητάει από τα ΕΛΤΑ: - Ενημέρωση του Συνήγορου του Καταναλώτή, σχετικά με τους λόγους της μη απόδοσης ή της μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ, - τις άμεσες ενέργειες των ΕΛΤΑ σχετικά με την αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ. - Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους. Επιπλέον, η Αρχή ζητάει από τη ΔΕΗ: - Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ. - Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των «εκπτώσεων συνέπειας» επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει ότι επφυλάσσεται για περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο της διευρεύνησης του θέματος. Συλλογική αγωγή από τον ΙΝΚΑ Το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) με ανακοίνωσή του αναφέρει ότι προτίθεται να ασκήσει συλλογική αγωγή υπέρ των καταναλωτών ρεύματος της ΔΕΗ, οι οποίοι πλήρωσαν έγκαιρα τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, αλλά τα ποσά που έδωσαν καθυστέρησαν να τα αποδώσουν. Το Ινστιτούτο αναφέρει ότι τα ΕΛΤΑ οφείλουν να αποζημιώσουν τους καταναλωτές αυτούς και η ΔΕΗ οφείλει αμέσως να ρυθμίσει το υπόλοιπο και να αποδώσει την έκπτωση που συμφωνήθηκε, με βάση τη γνώση που έχει λάβει σχετικά με την πληρωμή από τα ΕΛΤΑ. ΠΗΓΗ: enikonomia.gr