
α) Εφόσον λάβουν επιστολή ή εξώδικο μπορούν να απευθυνθούν στην τράπεζα για να συνεννοηθούν προκειμένου να βρεθεί μια βιώσιμη λύση για την εξυπηρέτηση του χρέους. Απαραίτητο είναι να προσκομίσουν και τα οικονομικά τους στοιχεία (εκκαθαριστικά εφορίας κ.α.) ώστε να γνωρίζει η τράπεζα την οικονομική τους κατάσταση. Σύμφωνα δε, με τον κ. Νικολακόπουλο, οι τράπεζες σήμερα είναι συνεργάσιμες σε τέτοιες περιπτώσεις σε σύγκριση με το παρελθόν που είχαν πιο αυστηρές πολιτικές και πλέον διαπραγματεύονται πιο εύκολα. β) Αν έχει εκδοθεί διαταγή πληρωμής, τότε ο οφειλέτης μέσα σε διάστημα 15 εργάσιμων ημερών θα πρέπει να προχωρήσει τη διαδικασία ανακοπής. Καλό είναι δε, αυτό να γίνει μέσα στις πρώτες τρεις εργάσιμες ημέρες, καθώς αν προχωρήσει η διαδικασία κατάσχεσης θα πρέπει να γίνει ανακοπή και αυτής. Μπορούν οι οφειλέτες να κάνουν και ασφαλιστικά μέτρα για να αποφευχθεί η κατάσχεση μέχρι να βγει η απόφαση ανακοπής. γ) Άλλο ένα σημαντικό μέτρο προστασίας είναι να γίνουν οι διαδικασίες για υπαγωγή των οφειλετών στον Νόμο Κατσέλη. δ) Για όσους έχουν μάλιστα, χαμηλά εισοδήματα μπορεί να υπάρξει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και δωρεάν νομική βοήθεια. Όσοι δεν έχουν χρήματα, μπορούν να απευθύνονται στον Δικηγορικό Σύλλογο της περιοχής τους με τα απαραίτητα οικονομικά δικαιολογητικά και να ζητούν βοήθεια.