1 Φεβ 2017

Ζημιές 4,2 εκατ. ευρώ από τη βλάβη στον ιστότοπο του ΑΣΕΠ


Την δική του «Black Friday» είχε το ΑΣΕΠ την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017, όταν στις 12 περίπου το μεσημέρι καταγράφηκε ρεκόρ με ... 280.000 ηλεκτρονικές επισκέψεις στην ιστοσελίδα του, με αποτέλεσμα να υπερφορτωθεί το ηλεκτρονικό του σύστημα και να τεθεί εκτός λειτουργίας. Έντεκα ημέρες μετά, η ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ δεν έχει καταφέρει να «ανακάμψει», οι υποψήφιοι μάταια προσπαθούν να αναζητήσουν μια θέση εργασίας, δεκάδες διαγωνισμοί εποχικού προσωπικού έχουν «παγώσει», ενώ από παράταση σε παράταση πάνε οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων στις τρεις προκηρύξεις πρόσληψης μονίμων υπαλλήλων που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο. Η «πέτρα του σκανδάλου» για όλο αυτό το αλαλούμ με τις ηλεκτρονικές αιτήσεις ήταν η προκήρυξη για 1.666 μόνιμες θέσεις στην Υγεία, που «μαγνήτισε» το ενδιαφέρον χιλιάδων υποψηφίων, καθώς περιλαμβάνει δεκάδες περιζήτητες ειδικότητες όλων των εκπαιδευτικών κατηγοριών και θέσεις που βρίσκονται διάσπαρτες σε όλα τα νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας της επικράτειας. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με την προηγούμενη προκήρυξη της Υγείας το 2015, για 916 συνολικά θέσεις μονίμων, όπου και πάλι είχαν παρουσιαστεί προβλήματα στο σύστημα εξαιτίας του αυξημένου ενδιαφέροντος των υποψηφίων. Τότε ωστόσο το σύστημα είχε «κρασάρει» με 60.000 κλήσεις ανά ώρα, οπότε τώρα με τις 280.000 κλήσεις αντιλαμβάνεται κανείς πόσο δοκιμάστηκαν οι αντοχές του ηλεκτρονικού ΑΣΕΠ. Η αρνητική αυτή έκβαση γεννά ορισμένα ερωτηματικά, σχετικά με τη σύμβαση κατασκευής της νέας ιστοσελίδας της Ανεξάρτητης Αρχής, αλλά και με την στάση του αρμόδιου υπουργείου Εσωτερικών απέναντι στο πρόβλημα. Για την ιστορία, η νέα ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ κόστισε στο ελληνικό δημόσιο 3,7 εκατ. ευρώ και την σχετική σύμβαση υπέγραψαν στις 26/6/2014 η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» (ΚτΠ) και οι εταιρείες «Unisystems Α.Ε.Ε» και «Quality and Reliability Α.Ε». Το έργο «Αναβάθμισης Ψηφιακών Υπηρεσιών του ΑΣΕΠ» προχωρά κανονικά, ενώ στις 27/11/2015 το νέο προεδρείο του ΑΣΕΠ υπογράφει Σύμβαση «εγγύησης καλής λειτουργίας», χρονικής διάρκειας δύο ετών (από 28/11/2015 έως και 28/11/2017), με τις δύο εταιρείες, στην οποία υπάρχει ρήτρα μόλις 0,25% στο σύνολο του τιμήματος ανά βλάβη. Η βλάβη που παρουσιάστηκε στο πληροφοριακό σύστημα του ΑΣΕΠ και «αμαύρωσε» την εικόνα του απέναντι στους πολίτες εδώ και δέκα ημέρες, στοίχισε στις δύο ανάδοχες εταιρείες περί τα 10.000 ευρώ (ποινική ρήτρα), ενώ προκάλεσε τεράστια απώλεια εσόδων από τα κρατικά ταμεία, καθώς όπως είναι γνωστό η κάθε αίτηση υποψηφιότητας προς το ΑΣΕΠ συνοδεύεται με ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 15 ευρώ. Αν υποθέσουμε λοιπόν πως οι 280.000 υποψήφιοι που επισκέφτηκαν την τελευταία ημέρα λειτουργίας της την ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ μπορούσαν να υποβάλλουν την αίτησή τους, τότε το ΑΣΕΠ θα εισέπραττε περί τα 4,2 εκατ. ευρώ, μέσα σε λίγες μόλις ημέρες! Μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα η Ανεξάρτητη Αρχή ανακοίνωσε νέες καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων για τις προκηρύξεις 5Κ/2016, 6Κ/2016 και 7Κ/2016, ως εξής: - στην Προκήρυξη 5Κ/2016 (80 θέσεις στην ΕΥΑΘ ΑΕ), η προθεσμία παρατείνεται εκ νέου μέχρι την 3η Φεβρουαρίου 2017, ημέρα Παρασκευή - στην Προκήρυξη 6Κ/2016 (93 θέσεις Πληρωμάτων Ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ), η προθεσμία παρατείνεται εκ νέου μέχρι την 7η Φεβρουαρίου 2017, ημέρα Τρίτη - στην Προκήρυξη 7Κ/2016 (1.666 θέσεις σε φορείς του υπουργείου Υγείας), η προθεσμία παρατείνεται μέχρι τη 15η Φεβρουαρίου 2017, ημέρα Τετάρτη.