25 Ιαν 2017

Ξεκινά η συζήτηση στη Βουλή για τις αλλαγές στο Λύκειο

Οι αλλαγές στο λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βρεθούν στο επίκεντρο της αυριανής συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η αυριανή θα είναι η πρώτη από μία σειρά συνεδριάσεων, που θα έχουν στόχο να υπάρξει συμφωνία των κομμάτων, ώστε να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο του τριετούς του πλάνου. Στα χέρια των βουλευτών - μελών της Επιτροπής βρίσκεται ήδη το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), εν είδει πρότασης του υπουργείου.
Όπως αναφέρεται στην πρόταση, κεντρικό χαρακτηριστικό είναι η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων.
Έτσι, προτείνεται κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β' και Γ' τάξεων, στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν ότι τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση θα είναι ισότιμες με την επιστημονική. Παράλληλα, προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις. Ακόμη, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β' Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ' Λυκείου, προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.
Για την Γ' λυκείου, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, προτείνονται εξάωρα μαθήματα. Εξάλλου, προτείνεται η συμμετοχή μαθητών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες. Τέλος, για το Εθνικό απολυτήριο το ΙΕΠ αναφέρει μόνο ότι είναι σημαντικό «να αποκτήσει αξία, διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης».
«Ένα απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ», συμπληρώνεται στην πρόταση.