πατήστε στην εικόνα

BESTKO ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ

Ε.ΚΕ.ΔΙ.Μ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΛΟΓΡΑΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Περίπτερα… νέας γενιάς με υπηρεσίες ΔΕΚΟ και τραπεζών

Στη «νέα γενιά» περιπτέρων φαίνεται πως θα αναγκαστούν σιγά-σιγά να μπουν οι περιπτεράδες της χώρας, για να μην καταλήξει η επιχείρησή τους να βρεθεί ανάμεσα στα 3.000 περίπτερα που έκλεισαν τα τελευταία πέντε χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Ενα μήνα σχεδόν μετά την υπογραφή του συνδικάτου περιπτερούχων με τις τράπεζες Εθνική και Πειραιώς για τοποθέτηση μηχανήματος POS αλλά και την προοπτική αργότερα να λειτουργούν ως «μικρά» παραρτήματά τους και να εξυπηρετούν πελάτες με πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ και άλλες υπηρεσίες, κάνει ως επί το πλείστον ιδιοκτήτες και υπαλλήλους περιπτέρων να αγχώνονται και να είναι επιφυλακτικοί προς το παρόν για το εν λόγω εγχείρημα.
Πρωινό Τετάρτης και ο Ελεύθερος Τύπος βγήκε στους δρόμους κάνοντας ένα μίνι γκάλοπ σε ιδιοκτήτες, για το πώς αντιλαμβάνονται οι ίδιοι μια τέτοια συμφωνία αλλά και αν πρόκειται να υιοθετήσουν στον χώρο τους το μοντέλο που προωθείται και προς το παρόν δεν είναι υποχρεωτικό.
Κάποια από τα περίπτερα που επισκεφτήκαμε βρίσκονται στις περιοχές Καλλιθέα, Βοτανικό και Πειραιά. Στον Πειραιά συναντήσαμε περίπτερο που έχει τους τελευταίους τέσσερις μήνες μηχάνημα POS και μία ακόμη επιχείρηση που πληρώνει λογαριασμούς ΔΕΚΟ και προσφέρει μια μεγάλη γκάμα από άλλες υπηρεσίες.
Ο κος Λευτέρης έχει συνολικά τέσσερα περίπτερα στην κατοχή του, εκ των οποίων το ένα είναι σε κεντρικό και πολυσύχναστο σημείο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισε πριν δύο χρόνια να εντάξει και άλλες από τις προβλεπόμενες υπηρεσίες που παρέχει ένα συνηθισμένο περίπτερο. Μέσω e- banking, πληρώνει λογαριασμούς ΔΕΚΟ, δίνοντας αμέσως στους πελάτες την απόδειξη πληρωμής και τα χρήματα που εισέπραξε νωρίτερα τα βάζει στο τέλος της ημέρας στον λογαριασμό του. Το κέρδος που έχει για τον κάθε λογαριασμό ξεχωριστά ανέρχεται στο ένα ευρώ. Οι πελάτες που συναλλάσσεται είναι κυρίως γυναίκες και, όπως εξηγεί στον «Ε.Τ.», αυτό συμβαίνει γιατί είναι στη φύση τους να είναι πιο τακτικές σε θέματα εκκρεμοτήτων.
Λίγο πιο πάνω βρίσκεται το περίπτερο του προέδρου περιπτερούχων Πειραιά Λεωνίδα Σπάλα και τους τελευταίους τέσσερις μήνες έχει τοποθετήσει μηχάνημα POS. Οπως ανέφερε, ακόμα δεν το έχει χρησιμοποιήσει αρκετά, γιατί ο κόσμος δεν είναι ενήμερος για αυτή τη δυνατότητα. Ωστόσο συμφωνεί πως κάτω από τις κατάλληλες προϋποθέσεις μια τέτοια υπηρεσία μπορεί να ευδοκιμήσει και να διευκολύνει κατά πολύ τους καταναλωτές αλλά και τους ίδιους. Σημαντικό δε, τονίζει, «είναι που δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα για όλα αυτά τα καινούργια πράγματα και ο καιρός προσαρμογής θα βοηθήσει εκατέρωθεν».
Μπορεί να μην υπάρχει προς το παρόν υποχρεωτικότητα στα περίπτερα να τοποθετήσουν μηχάνημα POS αλλά αν τελικά ο νόμος ψηφιστεί, θα πρέπει να το βάλουν από 1-1-2017. Στην Αττική και συγκεκριμένα στα πολυσύχναστα από τουρίστες σημεία υπάρχουν πάνω από μια δεκαετία μηχανήματα που κάνουν πιστωτικές συναλλαγές. «Εγώ έχω από το 2002 μηχάνημα πιστωτικών καρτών γιατί είμαι κοντά στην Ακρόπολη, σημείο που εξυπηρετεί κυρίως τουρίστες. Φτάσαμε Οκτώβρη και το χρησιμοποίησα όλο το καλοκαίρι 20 φορές για Ελληνες» λέει στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος του Σωματείου Περιπτερούχων Αθηνών και της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας, Θοδωρής Μάλλιος, ενώ τονίζει πως από τα 18.000 ευρώ που έκανε φέτος στο μηχάνημα, μόνο τα 100 αντιστοιχούσαν σε χρήματα Ελλήνων.
Πάντως, μέσα στα σχέδια της συμφωνίας, προσφέρεται και η δυνατότητα να προμηθεύεται o κόσμος από τα περίπτερα μέσω VivaWallet εισιτήρια για θέατρο, σινεμά, συναυλίες και αθλητικές διοργανώσεις, όπως αντίστοιχα θα μπορεί να παραλαμβάνει ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.
Share on Google Plus

mixalis