πατήστε στην εικόνα

BESTKO ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ

Ε.ΚΕ.ΔΙ.Μ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΛΟΓΡΑΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Με επικίνδυνα «σαπάκια» και ρυπογόνα αυτοκίνητα γεμίζει η Ελλάδα!

  

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Μεγάλη αύξηση 22,2% καταγράφουν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο 8μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ωστόσο το ανησυχητικό στην συγκεκριμένη περίπτωση αφορά στο γεγονός πως με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ευνοείται ο εκτελωνισμός πολύ παλιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας το 2000 ή και προγενέστερη!

Ο λόγος είναι απλός καθώς ένα αυτοκίνητο πόλης που έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη Γερμανία ή κάποιο άλλο κράτος-μέλος κοστίζει μόλις 300 ευρώ αλλά έχει διανύσει πάνω από 250.000 χλμ. και το κόστος εκτελωνισμού στην Ελλάδα ανέρχεται από 90 έως 160 ευρώ ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος.

Αντίθετα το κόστος εκτελωνισμού σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2014 ή το 2015 είναι απαγορευτικό καθώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις το συνολικό κόστος (αγοράς και εκτελωνισμού) υπερβαίνει την αξία του αντίστοιχου καινούριου αυτοκινήτου.

Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως το αλαλούμ που έχει προκληθεί με τις Κοινοτικές Οδηγίες Ρύπων, τα γνωστά Euro και η φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ όχι σύμφωνα με το Euro αλλά τον τύπο έκδοσης της οδηγίας εκτοξεύει το κόστος εκτελωνισμού καθώς σε ένα αυτοκίνητο που ανήκει στην οδηγία Euro5 μπορεί να φορολογηθεί ως Euro4 εξαιτίας της προγενέστερης έκδοσης…

Όλα τα παραπάνω βέβαια είναι αποτέλεσμα της Ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί για την φορολογία στα αυτοκίνητα και έχει οδηγήσει στα άκρα φορείς από τον κλάδο.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τόσο οι εκτελωνιστές όσο και οι έμποροι αυτοκινήτων ετοιμάζονται να «απαντήσουν» στις προκλητικές νομοθετικές ρυθμίσεις με καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και στην ελληνική δικαιοσύνη.

Βέβαια όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος εκτελωνισμού είναι επικίνδυνα τόσο για την οδική ασφάλεια όσο και και για το περιβάλλον.

Παράλληλα κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισάγουν κατά δεκάδες τόσο παλιά αυτοκίνητα τα οποία τα πωλούν σε ανυποψίαστους πολίτες με γυρισμένα χιλιόμετρα βγάζοντας πολύ μεγάλα κέρδη.

Να υπενθυμίσουμε βέβαια πως το μέτρο της απόσυρσης που ίσχυε μέχρι το καλοκαίρι του 2016 αφορούσε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2002...

Επίσης στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως για πρώτη φορά καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αντίθετα πολύ μεγάλη πτώση στα έσοδα των Τελωνείων!

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Στο οκτάμηνο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων σημείωσαν μεγάλη άνοδο 18,7% καθώς εισήχθησαν 31.425 οχήματα έναντι 26.473 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Ωστόσο πολύ πιο εντυπωσιακό είναι το ποσοστό αύξησης αν συγκρίνει κανείς τις εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων για το 8μηνο του 2016 με το αντίστοιχο του 2014 που το ποσοστό εκτοξεύεται στο 71,8%.

Όσον αφορά στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα οι εισαγωγές στο 8μηνο σημείωσαν αύξηση 22,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Αν συγκρίνει κανείς τις πωλήσεις 8μήνου του 2016 με τις αντίστοιχες του 2014 τότε το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 112,2%

Share on Google Plus

mixalis