πατήστε στην εικόνα

BESTKO ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ

Ε.ΚΕ.ΔΙ.Μ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΛΟΓΡΑΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ανθεί το λαθρεμπόριο υγραερίου

Ανθεί το λαθρεμπόριο υγραερίου Στο έλεος του λαθρεμπορίου βρίσκεται η αναπτυσσόμενη αγορά υγραεριοκίνησης, με τα διαφυγόντα κέρδη για το Δημόσιο να υπολογίζονται σε περίπου 13 εκατ. ευρώ ετησίως, καθώς το 10% των συνολικών ποσοτήτων (κατ’ εκτίμηση), διακινείται παράνομα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή».

Το βασικό κίνητρο για λαθρεμπορία, όπως σε όλα τα καύσιμα, είναι και στο υγραέριο η διαφορά του ΕΦΚ στις τρεις χρήσεις του και κυρίως του υγραερίου κίνησης, με ΕΦΚ 330 ευρώ/ΜΤ και του υγραερίου βιομηχανικής χρήσης με ΕΦΚ στα 60 ευρώ/ΜΤ. Για κάθε μετρικό τόνο δηλαδή υγραερίου βιομηχανικής χρήσης που πωλείται ως υγραέριο κίνησης, ο λαθρέμπορος καρπώνεται 260 ευρώ. Οι νέες αναπροσαρμογές της φορολογίας στα καύσιμα από τις αρχές του 2017, προσφέρουν στους λαθρέμπορους ευκαιρία για ακόμη μεγαλύτερα κέρδη, καθώς ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης αυξάνεται στα 430 ευρώ/ΜΤ, με την ψαλίδα μεταξύ του ΕΦΚ υγραερίου βιομηχανικής κίνησης να διευρύνεται στα 360 ευρώ/ΜΤ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, οι πωλήσεις υγραερίου κίνησης από τα πρατήρια Αutogas το 2014 ξεπέρασαν τους 230.000 MT, όμως τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων για την ίδια περίοδο –όπως ανακοινώνονται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας– ανέρχονται σε 198.000 ΜΤ, ενώ οι πωλήσεις υγραερίου λοιπόν χρήσεων δεν σημειώνουν τη μείωση που αντιστοιχεί στη μείωση της βιομηχανικής παραγωγής το ίδιο διάστημα.
Το ρεπορτάζ σημειώνει πως για την εκτέλεση της παράνομης δραστηριότητας απαιτείται η σύμπραξη μεταφορέα ή ακόμη και εταιρείας εμπορίας υγραερίου, πρατηρίου υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και επαγγελματία με εγκατάσταση υγραερίου, δηλαδή βιομηχανία, βιοτεχνία κ.λπ.
Το παράλογο της υπόθεσης είναι ότι ενώ η κατάσταση είναι γνωστή, η κυβέρνηση θεσμοθέτησε μέσα στον Ιούλιο διάταξη (ΦΕΚ 2100 Β 7/7/2016) σύμφωνα με την οποία απαλλάσσει τα τελωνεία από τον ετήσιο έλεγχο των πρατηρίων διακίνησης υγραερίου κίνησης, ορίζοντας ότι στο εξής θα γίνεται κάθε τρία χρόνια! Η ρύθμιση, σύμφωνα με πληροφορίες, προχώρησε έπειτα από σχετικό αίτημα των τελωνειακών αρχών, με το επιχείρημα ότι λόγω έλλειψης προσωπικού δεν προλαβαίνουν να πραγματοποιήσουν ελέγχους.

Share on Google Plus

mixalis