πατήστε στην εικόνα

BESTKO ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ

Ε.ΚΕ.ΔΙ.Μ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΛΟΓΡΑΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Φέσια 532 εκατ. ευρώ προκάλεσαν οι φόροι στα ΙΧ!

Πριν ακόμη φθάσει στη Βουλή η επίμαχη διάταξη που ενεργοποιήσει το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ νέα σενάρια για επιπλέον φόρους στα αυτοκίνητα έρχονται να προκαλέσουν «τρικυμία» σε μια «παγωμένη» αγορά που έχει στερήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το κράτος.

Μάλιστα τα «φέσια» από τους ιδιοκτήτες οχημάτων αναμένεται να ξεπεράσουν τα 532 εκατ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου που θα αναρτηθούν στο Taxisnet τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα καθώς ήδη πάνω από 870.000 ιδιοκτήτες χρωστούν 252 εκατ. ευρώ από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας στα οποία θα προστεθούν και περίπου 280 εκατ. ευρώ από τα πρόστιμα. Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι έχει να γίνει σε περίπτωση αύξησης της φορολογίας στην κτήση αλλά και στην χρήση...

Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου εκτιμούν πως οι διαρροές περί νέων φόρων στον κλάδο θα προκαλέσει νέο «πάγωμα» στις πωλήσεις καθώς οι καταναλωτές που είχαν αποφασίσει να αποκτήσουν αυτοκίνητο θα περιμένουν μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο αλλά και για τα δημόσια έσοδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η φορολόγηση των αυτοκινήτων θα τεθεί στο τραπέζι από μηδενική βάση και θα εξεταστούν από τον αρχή όλοι οι φόροι που επιβάλλονται στην κτήση αλλά και στην χρήση.

Ωστόσο στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σχετικά με την απόδοση της νέας φορολογίας καθώς εκτιμούν πως μπορεί τελικά να επιφέρουν τα αντίθετα από τα προσδοκόμενα αποτελέσματα στα έσοδα.

Ειδικότερα το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα έχει προταθεί από το οικονομικό επιτελείο ώστε να μπορέσουν να μειώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα αναμένεται να αυξήσει την τιμή στην αμόλυβδη και το πετρέλαιο κίνησης κατά 0,03 και 0,05 ευρώ αλλά σύμφωνα με τα λίτρα που καταναλώνονται στην Ελλάδα τα έσοδα θα ανέλθουν σε μόλις 161 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο για να καλυφθούν τα 550 εκατ. ευρώ που επιδιώκει το οικονομικό επιτελείο οι τιμές διάθεσης της αμίλυβδης και του πετρελαίου κίνησης θα πρέπει να αυξηθούν κατά 0,23 και 0,17 ευρώ αντίστοιχα...

Αν το οικονομικό επιτελείο αποφασίσει στις αυξήσεις αυτές τότε υπάρχει κίνδυνος να καταγραφεί μεγάλη μείωση στην κατανάλωση οπότε τα έσοδα θα καταρρεύσουν...

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα αναμένεται να κυμανθεί μετά 0,10 και 0,15 ευρώ ώστε να αντληθούν περίπου 300-350 εκατ. ευρώ και να μειωθεί ο κίνδυνος μεγάλης μείωσης της κατανάλωσης. Βέβαια στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η τιμή του αργού που ορίζει και την τελική τιμή διάθεσης η οποία αυτή την στιγμή κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Απόσυρση ΙΧ έως 31 Μαΐου αλλά με μειωμένο όφελος έως 50%

Εγκρίθηκε από την τρόικα η παράταση του μέτρου της απόσυρσης ΙΧ μέχρι τις 31 Μαΐου σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia και έως την Τρίτη αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η σχετική νομθετική ρύθμιση ώστε να ψηφιστεί.

Μετά το «πράσινο φως» που δόθηκε από την τρόικα το οικονομικό επιτελείο αμέσως κινητοποίησε τους μηχανισμούς ώστε σήμερα να έχει υπογραφεί η σχετική τροπολογία από τον Αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και να προχωρήσει άμεσα στη Βουλή για ψήφιση. Η κατάθεση της σχετικής ρύθμισης δεν μπορεί να γίνει άμεσα καθώς εξαιτίας της ύπαρξης ποσών στην παράταση της απόσυρσης πρέπει να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση.

Ωστόσο όπως είχε αποκαλύψει το Enikonomia το όφελος της απόσυρσης που περιλαμβάνει η τελική πρόταση του υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένο έως και 50% και έχει καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το τέλος Μαΐου.

Το νέο όφελος της απόσυρσης αναμένεται να κυμαίνεται από 250 έως 1.460 ευρώ έναντι 300 έως 2.800 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη απόσυρση.

Ειδικότερα το νέο όφελος της απόσυρσης θα κυμανθεί:

'Εως 250 ευρώ από 300 ευρώ αν αγοράσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 16,6%.

'Εως 770 ευρώ από 960 ευρώ αν αποκτήσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 19,79%.

'Εως 1.320 ευρώ από 1.430 ευρώ αν αγοράσει κανείς αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 9,5%.

'Εως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ αν αποκτήσει κανείς αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 50%.

«Φέσι» 252 εκατ. ευρώ μόνο από τα Τέλη Κυκλοφορίας

Πάνω από 252 εκατ. ευρώ χρωστάνε στο Δημόσιο οι ιδιοκτήτες οχημάτων καθώς δεν έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας!

Ειδικότερα σύμφωνα με το έγγραφο που κατέθεσε στη Βουλή ο Τρύφωνας Αλεξιάδης με στοιχεία της 18ης Φεβρουαρίου 2016 οι οφειλές από τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 252.826.757,82 ευρώ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Προϋπολογισμού τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2016 ανήλθαν σε 1,071 δισ. ευρώ τα οποία καταβλήθηκαν από 3,7 εκατ. αυτοκίνητα.

Ο μέσος όρος των Τελών κυκλοφορίας ανά όχημα ανέρχεται σε 289,4 ευρώ.

Αν υπολογίσει κανείς πως τα χρέη στο κράτος από Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ τότε πάνω από 870.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δεν έχουν καταβάλει Τέλη Κυκλοφορίας!


Share on Google Plus

mixalis